Aktualna wersja serwisu u-jazdowski.pl
 
Centrum Sztuki Wspó³czesnej Zamek Ujazdowski
ul. Jazdów 2, 00-467 Warszawa, tel. 22 628 12 71 w. 135, info@csw.art.pl
Rezerwacja biletów online
 
 
   
 
01/07/2011 - 28/08/2011 : KINO.LATO: PROGRESS – REGRESS

Dziedziniec Zamku Ujazdowskiego/ Ka?dy weekend lipca i sierpnia
Start projekcji: po zmroku

Letni festiwal filmowo-muzyczny KINO.LATO odb?dzie si? na dziedzi?cu Zamku Ujazdowskiego po raz dziewi?ty. Has?o przewodnie w tym roku to: PRZYSZ?O??, festiwal odbywa si? pod nazw? KINO.LATO: PROGRESS REGRESS.

KINO.LATO to niepowtarzalny festiwal filmowo-muzyczny, odbywaj?cy si? ju? po raz dziewi?ty na dziedzi?cu Zamku Ujazdowskiego. Jest to oryginalna oferta kulturalna dla sp?dzaj?cych lato w mie?cie. Wyj?tkowo?? wydarzenia to przede wszystkim dobry program, na który sk?ada si? zestaw ciekawych filmów, koncerty niebanalnych wykonawców i unikalna atmosfera dziedzi?ca Zamku Ujazdowskiego.

Tegoroczne KINO.LATO odbywa si? w ramach projektu Laboratorium Przysz?o?ci w Centrum Sztuki Wspó?czesnej Zamek Ujazdowski. Jest to wielocz??ciowy program o charakterze work in progress: sk?adaj? si? na niego wystawy, prezentacje, performanse, pokazy filmowe, konferencje, warsztaty, wyk?ady i dyskusje. Planujemy stworzy? w przestrzeni Zamku Ujazdowskiego aktywn? platform? do rozmów, formowania opinii i koncepcji w?ród polityków, naukowców, filozofów, ekonomistów, socjologów oraz artystów zainteresowanych tematyk? przysz?o?ci, rozpatrywanej z perspektywy spo?ecze?stwa przysz?o?ci.

Paradoksalnie refleksja na temat przysz?o?ci w filmie rozpoczyna si? od spojrzenia wstecz: przypominamy sobie kolejne wizje z ca?ej historii kinematografii, z których wiele sta?o si? pewnym kanonem wyobra?e?. Atrakcyjno?? tematu dla twórców polega nie tylko na pokusie projektowania lepszej rzeczywisto?ci i ostrzegania przed niebezpiecznymi scenariuszami; w przypadku filmu szczególnie poci?gaj?ca jest mo?liwo?? prawie namacalnego pokazania tej przysz?o?ci, zaprojektowania jej w najmniejszych detalach i zaproponowania pewnego ca?o?ciowego modelu.

W lipcu w ramach programu Progress zaprezentowane zostan? ró?ne warianty przysz?o?ci, jednak wiele z klasycznych i powszechnie znanych dzie?, które na has?o „przysz?o?? w filmie” nasuwaj? si? od razu, zosta?o celowo pomini?tych, by zrobi? miejsce pozycjom mniej znanym i odwróci? refleksj? od kierunku „przesz?o??”, a skierowa? w przysz?o??. Jednak ju? niemy film Metropolis Fritza Langa pozbawia widzów z?udze? co do bezkrytycznej wiary w post?p technologiczny i jego zbawiennego wp?ywu na ?ycie cz?owieka.

Kolejne obrazy potwierdzaj? tez? o zgubnym kierunku rozwoju, pokazuj?ce ?wiat postapokaliptyczny, chyl?cy si? ku upadkowi, czy wreszcie rz?dzony przez autokratyczn?, destrukcyjn? w?adz? (Koniec sierpnia w Hotelu Ozon, O-bi, O-ba: koniec cywilizacji, Metropia). Lipcowy program zako?czony b?dzie pokazem dwóch filmów, które ostatecznie poddaj? w w?tpliwo?? nasze dzisiejsze rozumienie rozwoju, zarówno w sensie ekonomicznym, jak i technologicznym. Film Martwa natura w re?yserii Zhang Ke Jia pokazuje, jak tradycyjnie pojmowany rozwój ekonomiczny dokonywany jest kosztem degradacji innych miejsc i spo?eczno?ci. Moje Winnipeg to schulzowska opowie?? Guya Maddina o niegdy? dobrze prosperuj?cym i rozwijaj?cym si? mie?cie, obecnie zdegradowanym i sprowadzonym do roli miasta duchów, w którym nowoczesne niegdy? obiekty u?yteczno?ci publicznej strasz? pustymi oknami.

Sierpniowy program Regress skupi si? wokó? kondycji naszego wspó?czesnego ?wiata i nurtuj?cych go problemów, a tak?e poszukiwania nowych rozwi?za? na przysz?o??. St?d w drugiej cz??ci pokazane zostan? takie dokumenty jak po?wi?cony sztuce tworzonej ze ?mieci ?mietnisko Lucy Walker, czy poruszaj?cy kwesti? odwiecznego marzenia ludzko?ci o nieko?cz?cym si? ?yciu Przed?u?y? ?ycie. Kilka filmów po?wi?conych b?dzie rozwojowi w innych ni? tradycyjnie pojmowany kierunkach, czy skoncentruje si? na lokalnych, indywidualnych historiach na tle ?wiata globalnego (Spotkania na kra?cach ?wiata, Szcz??liwy poeta). Wim Wenders w A? na koniec ?wiata zaproponuje ucieczk? ludzi w krain? ich w?asnych snów.

Na zako?czenie rozwa?a? o przysz?o?ci w kinie zaprezentowany zostanie film Odleg?a b??kitna planeta, w którym Werner Herzog wciela si? w rol? przybywaj?cego na ziemi? obcego, krytycznym okiem analizuj?cego kondycj? ludzko?ci z jej niezrealizowanymi marzeniami i zdewastowan? planet?.

Wydarzeniem muzycznym festiwalu b?dzie koncert duetu INCITE.

Program szczegó?owy:

PROGRES

01.07. Metropolis, re?. Fritz Lang, Niemcy 1927, 153'
02.07. Mój wujaszek/Mon Oncle, re?. Jacques Tati, Francja/ W?ochy 1958, 110'

08.07. Nebo zoviot, re?. Mikhail Karzhukow/ Aleksandr Kozyr, ZSRR 1962 77’
09.07. Koniec sierpnia w hotelu Ozon/Konec srpnia v Hotelu Ozon, re?. Jan Schmidt, Czechos?owacja 1967, 77’

15.07. O-bi, O-ba: koniec cywilizacji, re?. Piotr Szulkin, Polska 1985, 85’
16.07. Moon, re?. Tarik Saleh, Dania/ Finlandia/ Norwegia/ Szwecja 2009, 86'

22.07. Metropia, re?. Duncan Jones, Wielka Brytania 2009, 97'
23.07. Wall-E, re?. Andrew Stanton, USA 2008, 98'

29.07. Martwa Natura/Sanxia Haoren , re?. Zhang Ke Jia, Chiny/Hingkong 2006, 111’
30.07. Moje Winnipeg/My Winnipeg, re?. Guy Maddin, Kanada 2007 80’

REGRES:

05.08. Spotkania na kra?cach ?wiata/Encounters at the End of the World, re?. Werner Herzog, Wileka Brytania/USA 2007, 99’
06.08. Szcz??liwy poeta/The Happy Poet, re?. Paul Gordon, USA 2010, 85’

12.08. Przed?u?y? ?ycie/Life Extended, re?. Lars Berstrom & Mats Bigert, Szwecja 2009, 58'
13.08. ?mietnisko/Waste Land, re?. Lucy Walker, USA 2010, 90’
14.08. Wiek g?upoty/The Age of Stupid, re?. Franny Armstrong, Wielka Brytania 2009, 92'

19.08. koncert: INCITE
20.08. A? na koniec ?wiata/Bis ans Ende der Welt, re?. Wim Wenders, Austria/Francja/Niemcy 1991, 151’

27.08. Stalker, re?. Andriej Tarkowski, ZSRR/ RFN 1979, 163'
28.08. Odleg?a B??kitna planeta/Wild Blue Yonder, re?. Werner Herzog, Austria/Francja/Niemcy/Wielka Brytania 2005, 81’

<poprzednia strona.



transmisje online zapewnia StreamOnline
kubasto.com