Aktualna wersja serwisu u-jazdowski.pl
 
Centrum Sztuki Wspó³czesnej Zamek Ujazdowski
ul. Jazdów 2, 00-467 Warszawa, tel. 22 628 12 71 w. 135, info@csw.art.pl
Rezerwacja biletów online
 
 
   
 
28/08/2010 : SOMETHING LIKE ELVIS - koncert na zako?czenie festiwalu Sportowe KINO.LATO

Zespó? zaczerpn?? swoj? nazw? z filmu „Dziko?? Serca” Davida Lyncha, a ich pocz?tki si?gaj? 1994 roku. Dwa lata pó?niej w instrumentarium pojawi? si? rzadko spotykany w muzyce rockowej akordeon, który sta? si? znakiem rozpoznawczym grupy. Pierwsza p?yta, „Personal Vertigo” (1997), spotka?a si? z bardzo dobrym przyj?ciem krytyki, zaskoczonych muzyków okrzykiwano debiutantami roku, a kr??ek doczeka? si? edycji w holenderskiej wytwórni Smoeff/Konkurrent.
SLE nigdy nie ogranicza? si? tylko do rocka. Ch?tnie podejmuj?c wspó?prac? z performerami, go?cili cz?sto w galeriach, muzeach czy klubach zorientowanych na muzyk? improwizowan?. O uznaniu, jakim cieszy? si? zespó? ?wiadczy? mo?e zaproszenie na europejsk? tras? NoMeansNo (CAN) w 1998 roku, po której Tom Holliston, gitarzysta tej kanadyjskiej formacji, uzna? SLE za najlepszy europejski support jaki z nimi gra?.

W 1999 roku ukaza?a si? druga, bardziej dopracowana i dojrzalsza p?yta „Shape”, z któr? jesieni? tego samego roku zespó? odwiedzi? Niemcy, Belgi?, Holandi?, Czechy i Austri?. Cz??? trasy stanowi?y koncerty u boku kolejnych gigantów alternatywy: Amerykanów z Fugazi.

Wydany w 2002 kr??ek „Cigarette Smoke Phantom” wykracza? znacznie poza estetyk? hardcore'ow?, stanowi?c zestaw d?ugich kompozycji, w oryginalny sposób nawi?zuj?cych do post rocka i jazzu.
„Te momenty p?yty, kiedy monotonny rytm zag?szcza si? do jazzuj?cej improwizacji, której wtóruje narastaj?cy jazgot gitary s? najbardziej przejmuj?cymi i poruszaj?cymi fragmentami tego bogatego i wielop?aszczyznowego materia?u. S? równie? tymi momentami, które chyba najlepiej definiuj? zespó?: poszukuj?cy nowych tropów, bawi?cy si? d?wi?kiem i jego brzmieniem, ale mimo wszystko i ponad wszystko chc?cy wyzwala? energi?”.
Ta ?ywio?owo?? uwidacznia?a si? przede wszystkim w trakcie legendarnych ju? koncertów zespo?u.
Mimo zaledwie kilku lat istnienia, Something Like Elvis sta? si? jednym z filarów polskiego undergroundu. Swoj? dzia?alno?? zako?czy? w 2003, ale wci?? inspiruje innych artystów. Po rozwi?zaniu Elvisa, bracia Kapsowie za?o?yli Contemporary Noise Quintet, a reszta zespo?u utworzy?a grup? Potty Umbrella, która by?a pocz?tkowo projektem pobocznym muzyków z SLE oraz Tissura Ani.

Po siedmiu latach milczenia Something Like Elvis powraca.


Sportowe KINO.LATO
Niepowtarzalny festiwal filmowo-muzyczny odbywaj?cy si? na dziedzi?cu Zamku Ujazdowskiego. Jego wyj?tkowo?? to przede wszystkim ciekawy zestaw filmów - starych, nowych, znanych, nieznanych i cz?sto zaskakuj?cych, a tak?e koncerty niebanalnych wykonawców. Wyj?tkowo?? zapewnia niebanalna atmosfera dziedzi?ca Zamku Ujazdowskiego – festiwalowa scenografia nawi?zuj?ca do g?ównej tematyki oraz wygodne le?aki i hamaki zamiast tradycyjnych foteli kinowych.

Tego lata KINO.LATO odbywa si? po raz ósmy, a jego tematem przewodnim jest tym razem motyw sportu i wspó?zawodnictwa. Na program festiwalu sk?adaj? sie filmy skupiaj?ce si? wokó? najpopularniejszych dyscyplin – takich jak pi?ka no?na (w programie m.in. „Football Factory”, re?. Nick Love, Wielka Brytania 2004; „Podkr?? jak Beckham”, re?. Gurinder Chadha, Niemcy/USA/Wlk. Bryt. 2002), boks (m.in. „W?ciek?y byk” re?. Martin Scorsese, USA 1980; „Pi?kny bokser”, re?. Ekachai Uekrongtham, Tajlandia 2003), kolarstwo („Trio z Belleville” re?. Sylvain Chomet, Francja 2003) czy lekkoatletyka („Samotno?? d?ugodystansowca”, re?. Tony Richardson, Wielka Brytania 1962).
Poka?emy równie? filmy po?wi?cone dyscyplinom mniej popularnym w Polsce – takim jak wrestling („Zapa?nik”, re?. Darren Aronofsky, USA 2008), sumo („Kwestia rozmiaru”, re?. Sharon Maymon, Erez Tadmor, Francja/Izrael/Niemcy 2009) czy nawet aktywno?ciom zupe?nie niszowym jak corrida („Matador”, re?. Pedro Almodovar, Hiszpania 1986) czy walki psów („Amores Perros”, re?. Alejandro Gonzalez Iñarrtu).

W programie festiwalu KINO.LATO nie mog?o te? zabrakn?? gwiazd na miar? Bruce’a Lee w klasyku kina sztuk walki „Wej?cie smoka” (re?. Robert Clouse, Hongkong/USA 1973), przyprawiaj?cego o dr?enie niewie?cich serc Shah Rukh Khana, tym razem w roli trenera kobiecej dru?yny hokeja na trawie („Naprzód Indie!” re?. Shimit Amin, Indie 2007) czy naszego rodzimego Zbigniewa Cybulskiego w roli trenera skoczków do wody („Jutro Meksyk”, re?. Aleksander ?cibor-Rylski, Polska 1965).

W ramach pokazów polskich pozycji przypomnimy te? przedwojenn? komedi? „Sportowiec mimo woli” z Adolfem Dymsz? w roli g?ównej a tak?e nie wszystkim jeszcze znany debiut Stanis?awa Barei „M?? swojej ?ony” (1960) o perypetiach ma??e?stwa odnosz?cej sukcesy lekkoatletki z niedocenionym kompozytorem.

Uzupe?nieniem programu filmowego b?d? koncerty: 15 lipca na dziedzi?cu CSW wyst?pi legenda Dead Can Dance - Brendan Perry, a koncert b?dzie promowa? jego najnowsz? p?yt? „Ark”. 22 lipca natomiast wyst?pi jeden z najlepiej zapowiadaj?cych si? europejskich zespo?ów ??cz?cych elektronik?, ambitny pop, funk, nu-jazz – Little Dragon, a polskim akcentem muzycznym b?dzie koncert Something Like Elvis – na zako?czenie festiwalu.

Na dziedzi?cu CSW nie zabraknie tak?e tematycznej sportowej scenografii, zaprojektowanej przez agencj? White Rabbit. I jak ka?dego roku w czasie trwania wydarze? festiwalowych na dziedzi?cu b?dzie dzia?a?a kawiarnia.

Sponsorem Strategicznym Sportowego KINO.LATA jest ASTER.

<poprzednia strona.



transmisje online zapewnia StreamOnline
kubasto.com