20/03/2010 - 22/03/2010 : William E. Jones - retrospektywa William E. Jones jest autorem dwóch pe?nometra?owych filmów eksperymentalnych: „Massillon” (1991) oraz „Finished” (1997), dokumentu o The Smiths „Is It Really So Strange?” (2004) oraz licznych krótkometra?owych wideo. W swoich pracach cz?sto porusza tematyk? gejowsk?, w niektórych swoich pracach wykorzystuje sekwencje wyci?te z gejowskich filmów pornograficznych.
Jego prace pokazywano na 53. Biennale w Wenecji, w londy?skim Tate Modern, paryskim Cinématheque Franēaise oraz Luwrze, amsterdamskim Stedelijk, rotterdamskim Witte de With Center for Contemporary Art, nowojorskim Whitney Museum of American Art oraz Museum of Modern Art.
Program I: Massillon
Artysta powraca do miasta rodzinnego, by stworzy? niekonwencjonaln? i poruszaj?c? autobiografi?. Mierz?c si? z najsilniej zakorzenionymi regu?ami tworzenia filmów, „Masillon” opowiada histori?, w której nie pojawia si? ani jeden aktor, jedynie zbiór przepi?knych obrazów oraz towarzysz?cy im zmys?owy g?os spoza kadru.
Program II: Film Montages (for Peter Roehr) + v.o.
Ceniona praca wideo „Film Montages (for Peter Roehr)”, która zap?tla kadry, ??cz?c fragmenty gejowskiej pornografii z kompozycj? muzyczn?, równocze?nie surow? i deliryczn? „v.o.” („version originale”, 2006) staj?c si? kompilacj?, mi?dzy innymi fragmentów klasycznych produkcji z gejowskimi filmami pornograficznymi. Autor sk?ada ho?d zarówno minionej erze gejowskiego ?ycia, wielkiemu arty?cie lat 60., ale te? zjawisku kinomanii.
Program III: The Fall of Communism as Seen in Gay Pornography + Finished
Pierwszy film na?wietla problem strategii ameryka?skich wytwórni filmów pornograficznych, które we wczesnych latach 90. eksploatowa?y m??czyzn, cz?sto bezrobotnych, z Europy ?rodkowo-Wschodniej.
„Fnished” po?wi?cony jest postaci kanadyjskiego modela Alana Lamberta, który pope?ni? samobójstwo w wieku 25 lat. Film to historia detektywistyczna i opowie?? mi?osna, to sk?pany w s?o?cu film noir. To obraz zbudowany na sprzeczno?ciach: pornograficzny - lecz cnotliwy, zdystansowany - lecz hipnotyzuj?cy, pow?ci?gliwy - lecz poruszaj?cy.
Przypomina, ?e ?ycie w filmach nie jest tym samym co ?ycie przy filmach.
Film nagrodzony w kategorii "Najlepszy Film Niezale?ny/Eksperymentalny" w 1998 wg Los Angeles Film Critics Association.
Bilety: 6 z?.
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135. poprzednia strona.
|