Aktualna wersja serwisu u-jazdowski.pl
 
Centrum Sztuki Wspó³czesnej Zamek Ujazdowski
ul. Jazdów 2, 00-467 Warszawa, tel. 22 628 12 71 w. 135, info@csw.art.pl
Rezerwacja biletów online
 
 
   
 
27/03/2009 - 29/03/2009 : Objazdowa ETIUDA&ANIMA 2008

Jak co roku, KINO.LAB zaprasza na przegl?d etiud filmowych i animacji, prezentowanych podczas zesz?orocznej edycji Mi?dzynarodowego Festiwalu Filmowego „ETIUDA&ANIMA”. Jest to najstarsze w Polsce wydarzenie filmowe konfrontuj?ce osi?gni?cia studentów szkó? filmowych i artystycznych z ca?ego ?wiata oraz dorobek twórców animacji artystycznej - profesjonalistów, studentów, realizatorów niezale?nych.

Przegl?d w KINO.LABie podzielony b?dzie na bloki tematyczne, prezentuj?ce filmy nagrodzone w konkursie Etiuda, filmy nagrodzone w konkursie Anima, prace z PWSFTviT – laureata nagrody specjalnej za najlepszy zestaw filmów zg?oszony do konkursu przez szko?? oraz zestaw izraelskich animacji z Bezalel Academy of Arts & Design w Jerozolimie.

BLOK I: Filmy nagrodzone w konkursie Etiuda (117’)
27 marca 2009, pi?tek, godz. 21.00

MEIN VATER SCHLÄFT/ MÓJ OJCIEC ?PI, re?. Grzegorz Muskala, DFFB, Berlin, Niemcy 2007, 13’
Grand Prix „Z?oty Dinozaur”
Jest lato. Losowo wybrane pó? dnia z ?ycia dziesi?cioletniego Miki, który z rodzin? w biedzie mieszka na wsi. Jego bardzo chory ojciec nie jest w stanie podo?a? wszystkim codziennym obowi?zkom na gospodarstwie. Mika musi pomaga?. Przeszkadza mu w tym jednak sze?cioletnia siostra, która wci?? jeszcze cieszy si? urokami beztroskiego dzieci?stwa i uwa?a gospodarstwo za swój plac zabaw.

EIN SCHLOSS IM MEER/ ZAMEK NA MORZU
re?. Barbel Pfander, Le Fresnoy, Studio National Arts Contemporains, Francja 2008, 12’12’’
„Srebrny Dinozaur”
Dziadek opowiada o zdj?ciu zrobionym przed i w czasie wojny w Niemczech, Francji i Rosji.

KLEPET S PIKO/POGAW?DKA Z PIKO/ A CHAT WITH PIKO
re?. Jernej Kastelec, University of Ljublijana AGRFT, S?owenia, 2007, 25’50’’
„Br?zowy Dinozaur”
W ?ycie znudzonych sob? ma??onków wkracza nowoczesna technologia - Internet. Nawi?zanie nowych znajomo?ci staje si? wi?c niezmiernie proste. Czy jednak dojdzie do zdrady?

HENIO, IDZIEMY NA WIDZEW
re?. Micha? Jó?wiak, Mistrzowska Szko?a Re?yserii Filmowej Andrzeja Wajdy, Polska 2008, 29’
„Br?zowy Dinozaur”, Nagroda Jury Studenckiego
Niewidomy Marcin pracuje jako masa?ysta w klubie pi?karskim. Jednak zamiast chodzi? na mecze razem z dru?yn?, woli ryzykowa? i regularnie wybiera si? tam z kibicami. Pomimo tego, ?e sam jest niewidomy, zaczyna zabiera? swojego niedowidz?cego synka Henia.

AGAPE, re?. Slobodan Maksimovic, University of Ljublijana AGRFT, S?owenia, 2007, 19’32’’
Honorowe Wyró?nienie
M?oda siostra zakonna zakochuje si? w instalatorze sieci Internet. Czy porzuci w?asne powo?anie i ucieknie z klasztoru?

III. EMELET 14./ III. PI?TRO 14, re?. Papp Barnabas z NOVUS, W?gry 2008, 2’06’’
Honorowe Wyró?nienie
Je?eli masz problem z karaluchami w domu to ten film odpowie na wszystkie Twoje pytania i l?ki…

PRL DE LUXE
re?. Edyta Wróblewska, Mistrzowska Szko?a Re?yserii Filmowej Andrzeja Wajdy, Polska 2008, 15’
Nagroda Jury Mi?dzynarodowej Federacji Klubów Filmowych FICC, Nagroda publiczno?ci
Mike z Krakowa organizuje wycieczki dla turystów z Zachodu podczas których przybli?a im uroki ?ycia w PRL-u. Wiezie ich zdezelowanym „ogórkiem” do Nowej Hurty. Razem odwiedzaj? relikty przesz?o?ci. Czy ta wyprawa zostawi w turystach jaki? ?lad?

BLOK II: zestaw filmów z PWSFTviT – laureata nagrody specjalnej za najlepszy zestaw filmów zg?oszony do konkursu przez szko?? (95’)
28 marca 2009, sobota, godz. 16.00

Nagroda Specjalna „Z?oty Dinozaur” jest przyznawana dla najlepszej szko?y filmowej. W 2008 roku otrzyma?o j? PWSFTViT - za zwracaj?cy uwag? poziom realizacji i ró?norodno?? tematów.

PO?OWA MNIE, re?. Justyna Tafel, PWSFTViT, Polska 2007, 11’
?ycie Azy stoi w miejscu. Od lat wraz z rodzin? mieszka w obozie dla uchod?ców oczekuj?c na decyzj? polskich w?adz. Czy ?yj?c w zamkni?ciu, z dnia na dzie?, ma szans? odzyska normalno??, któr? pami?ta z Czeczenii.

KRUPKA 0,5, re?. Micha? Dawidowicz, PWSFTViT, Polska 2007, 18’
Bogdan Pilarski, muzykolog, literat, by?y pose?, mieszka obecnie we wsi w 500-letnim m?ynie. Pod jednym dachem mieszka z nim Stanis?aw Chmara wygnany ze swojej rodzinnej wsi. Razem studiuj? bibli?. Codzienny trud w utrzymaniu podupadaj?cego gospodarstwa determinuje ich specyficzne relacje.

BIBLIOTEKA, re?. Grzegosz Jaroszuk, PWSFTViT, Polska 2007, 14’
Film o jednym samochodzie, kilku osobach i dwudziestu tysi?cach ksi??ek.

UNIWERSALNA WIOSNA, re?. Anna Karasi?ska, PWSFTViT, Polska 2007, 16’45’’
Fabularna impresja ukazuj?ca kilka momentów z ?ycia przypadkowych ludzi. Mi?o?? miesza si? z bólem i codzienn? nud? wype?niaj?c ?ycie mieszka?ców miasta.

GÓRA, re?. Bart?omiej ?muda, PWSFTViT , Polska, 2008, 7’20’’
Bohaterem jest Grzegorz, m?ody ksi?dz z Gdyni. Film jest prób? przyjrzenia si? temu, co dla Grzegorza jest wa?ne.

FALSTART, re?. Leiv Igor Devold, PWSFTViT, Polska 2007, 28’
To film o Witku, który po wyj?ciu z wi?zienia jedzie do Norwegii by odnale?? swoj? ?on? i córk?.

BLOK III: filmy nagrodzone w konkursie Anima (100’)
28 marca 2009, sobota, godz. 18.00

W konkursie wzi??o udzia? 75 filmów wybranych z 534 zg?oszonych do selekcji. Jury w sk?adzie: Koji Yamamura (Japonia)- Przewodnicz?cy, Suzanne Buchan (Anglia), Aleksandra Korejwo (Polska), Wioletta Sowa (Polska), Jerzy Kalina (Polska) nagrodzi?o filmy:

BILDFENSTER | FENSTERBILDER/ KADROWANIE, re?. Bert Gottschalk, Niemcy 2007, 6’
Grand Prix Festiwalu, Z?oty Jabberwocky
Pojedyncze klatki 8-milimetrowych filmów s? porównane do okien w fasadach domów w du?ym mie?cie. Kamera filmowa rejestruje 24 pojedyncze kadry na sekund?: Obrazy opowiadaj?ce histori?. Ten materia? filmowy zosta? zmontowany jak kola? i po??czony z muzyk? Franza Schuberta.

MUTO, re?. Blu, Prod.: Mercurio Film, W?ochy 2008, 7’
Srebrny Jabberwocky
Wieloznaczna, surrealistyczna animacja namalowana na miejskich murach w pomieszczeniach w Baden i na zewn?trz w Buenos Aires.

?TYRI/ CZTERY, re?. Ivana ?ebestovį, S?owacja, 2007, 15’
Br?zowy Jabberwocky
Akcja rozgrywa sie pewnego nostalgicznego dnia w 1937 roku. Mieszka?cy Wyspy w?ócz? si? nad brzegiem morza w oczekiwaniu na koncert popularnej piosenkarki. Ta sceneria staje si? miejscem akcji czterech historii – Hany, Evy, Lilith, a tak?e piosenkarki Ariel. Ka?da z tych czterech kobiet bierze udzia? w tej samej tragedii. Cztery wersje, jedna po drugiej, widziane oczami czterech kobiet pokazuj?, ?e te cztery postacie ??czy du?o wi?cej ni? tylko przypadek.

WIEK KAMIENIA, re?. Marta Skrocka, ASP Kraków, Polska 2007, 8’
Specjalny Z?oty Jabberwocky dla najlepszej animowanej etiudy studenckiej Festiwalu
Spadaj?ca kropla wody wyznacza zdarzeniom nowy bieg. W naturze ma miejsce nieustaj?ca ewolucja ukazuj?ca zwyci?sk? moc ?ycia, które wci?? si? odradza i z tych samych materia?ów tworzy nowe formy.

LA MAISON EN PETITS CUBES/ DOM Z MA?YCH KOSTEK, re?. Kunio Kato, prod.: Robot Communications Inc., Japonia 2008, 12’04’’
Dyplom honorowy
Ten dom wygl?da jak “z klocków”. Mieszkaj?cy w nim dziadek stale dobudowywa? domy jeden na drugim w miar? jak podnosi? si? poziom wody. Jest to film o rodzinnych wspomnieniach.

WSZYSTKO P?YNIE, re?. Edyta Turczanik, prod.: Stowarzyszenie Twórców Filmu Animowanego Eksperymentalnego i Video Studio A , Polska 2007, 8’
Dyplom honorowy
Ludzie..., ptaki..., drzewa...,?wiat?o...,d?wi?k..., czas..., wszystko p?ynie...
Trzeba dostrzec pi?kno otaczaj?cego ?wiata ale i czas który przemija...
Pe?na ekspresji warstwa wizualna filmu wraz z przejmujac? muzyk? tworz? wyrafinowany i intensywny obraz filmowy, rzadkiej urody plastycznej impresj? o ludzkim przemijaniu.

SEKWENS, re?. Robert Sowa, prod.: Stowarzyszenie Twórców Filmu Animowanego Eksperymentalnego i Video Studio A, Polska, 2007, 8’
Dyplom honorowy
Sekwens - nast?pstwo zdarze?. Bohater opuszcza dom. Nie mo?e jednak rozsta? si? ze wspomnieniem bliskiej utraconej osoby. Przywo?uje wyimaginowane obrazy, próbuj?c odtworzy? wspólne prze?ycia. Poetyckie studium prze?ywania samotno?ci i rozstania.

THE OLD, OLD, VERY OLD MAN/ STARY, STARY, BARDZO STARY CZ?OWIEK
re?. Elizabeth Hobbs, prod.: Moeglich Films, Spellbound Animation, Wielka Brytania, 2007, 6’38’’
Dyplom honorowy
W 1635 roku 152-letni Thomas Parr zostaje zabrany w podró?, by móg? zobaczy? króla Karola I. Monarcha nakazuje natychmiast uczci? wiek swojego s?dziwego go?cia. Ta decyzja ma jednak fatalne skutki.

LIVE LIFE/ PRZE?Y? ?YCIE
re?. Jonathan Pasternak, prod.: Bezalel Academy of Art and Design, Israel, 2007, 5’30’’
Nagroda Jury Mi?dzynarodowej Federacji Klubów Filmowych FICC
Film o mnichu w czasie epidemii czarnej d?umy, który otoczony ?mierci? szuka odkupienia. Na podstawie prawdziwych wydarze?.

MADAME TUTLI-PUTLI
re?. Chris Lavis and Maciek Szczerbowski, prod.: Marcy Page, Kanada, 2007, 17’15’’
Nagroda Publiczno?ci i Jury Studenckiego
Madame Tutli-Putli, obarczona wszystkimi swoimi ziemskimi rzeczami oraz duchami przesz?o?ci, wsiada do poci?gu. Podró?uje sama, do?wiadczaj?c zarówno dobroci jak i wrogo?ci obcych. Kiedy s?o?ce zbli?a si? ku zachodowi, kobieta odkrywa, ?e prze?ywa tragiczn?, metafizyczn? przygod?. Zawieszona mi?dzy rzeczywisto?ci? a snem Madame Tutli-Putli stawia czo?a swoim demonom i popada w nastrój tajemnicy i napi?cia.

EL EMPLEO/ ZATRUDNIENIE, re?. Santiago 'Bou' Grasso, prod.: Opusbou, Argentyna, 2008, 6’19’’
Nagroda Publiczno?ci
Pewien cz?owiek, zanurzony w systemie, w którym traktowanie ludzi jak przedmiotów jest zupe?nie normaln? rzecz?, jak co dzie? udaje si? do pracy.

BLOK IV: zestaw izraelskich animacji z Bezalel Academy of Arts & Design w Jerozolimie (75’)
29 marca 2009, niedziela, godz. 20.00

Akademia Sztuk i Projektowania Bezalel w Jerozolimie (Bezalel Academy of Arts & Design Jerusalem) zosta?a za?o?ona w 1906 r. przez artyst? Borisa Schatza i znana by?a wtedy jako Szko?a Sztuk i Rzemios? Bezalel (Bezalel School of Arts and Crafts).
Swoj? nazw? otrzyma?a od Bezalela ben Uri – biblijnego projektanta i nadzoruj?cego budow? arki w czasach Moj?esza. Szko?a znajduje si? na górze Scopus w Jerozolimie i kszta?ci rocznie oko?o 1500 studentów. Pocz?tkowo Akademia, znana ze swojego charakterystycznego stylu zwanego „szko?? Bezalel” (po??czenie tradycji europejskiej, Bliskiego Wschodu, a tak?e stylów perskiego i syryjskiego), produkowa?a przedmioty sztuki dekoracyjnej w srebrze, skórze, drewnie, mosi?dzu i tkaninie.
W kolejnych latach Akademia wyspecjalizowa?a si? równie? w takich dziedzinach jak projektowanie ceramiki, szk?a, narz?dzi, bi?uterii, nauce sztuk pi?knych, rze?by, fotografii, ale tak?e w projektowaniu przemys?owym, animacji, video art oraz komunikacji wizualnej. Uwa?ana jest za jedn? z najbardziej presti?owych szkó? tego typu na ?wiecie.
Akademi? Sztuk i Projektowania Bezalel uko?czy?o wielu wybitnych artystów, projektantów i architektów, takich jak Meir Gur Aryeh, Ze'ev Raban, Boris Schatz, Jacob Eisenberg, Jacob Steinhardt czy Hermann Struck.
Celem nauczycieli animacji jest znalezienie pomostu pomi?dzy dzisiejszym rozwojem technologicznym w dziedzinie cyfrowych mediów a odpowiednim poziomem artystycznym i zdolno?ciami twórczymi animatorów. Akademia k?adzie du?y nacisk na praktyczne przygotowanie studentów po??czone z szerok? baz? intelektualn? w dziedzinie sztuk i projektowania, historii, literatury, filozofii, socjologii, studiów kulturowych, ale k?adzie równie? fundamenty, dotycz?ce my?li naukowej i technologicznej.

W zestawie znajduj? si? filmy wykonane ró?nymi technikami:
Plastelina:
NO TITTLE, re?. Ariel Belinco, 2004, 1’52’’
NABI-HELLO CLASS A, re?. Yoni Braskin, Noam Abta, Yuval Markovitch, Noa Holtzer, 2002, 1’26’’
NICOLAS, re?. Rivka Press, 2005, 1’15’’
TOM, re?. Itay Frumin, 2004, 0’7’’
WHITE, re?. Dvir Bravda, 2004, 1’22’’
LILY QUEEN, re?. Ofir Sason, 2005, 2’52’’

Prosta animacja drutem:
2 SKELETONS AND A CHAIR, re?. Asaf Avidan, Tzahi Reznik, 2002, 1’22’
LAST, re?. Adva Bahrav, Michal Fish, 2002, 1’13’’
STOPMOTION, re?. Jonathan Katzman, Alon Boroda, 2004, 0’55’’

Techniki mieszane:
BULLYME, re?. Sara Scebat, Nivi Alroy, 2002, 1’17’’
FUGA, re?. Or Moran, 2005, 4’18’’
ITURIM, re?. Itay Frumin, 2005, 1’17’’

Piasek:
NO TITLE, re?. Ofir Sason, 2005, 1’26’’
AVINU MALKENU, re?. Uri Kranot, 2001, 2’53’’
RUACH YAM, re?. Ora Shwartz, 2005, 1’11’’

Wycinanki:
ARKANA, re?. Ricardo Werdesheim, Ariel Belinco, 2004, 58’
FULL METAL JACKASS, re?. Tzahi Reznik, Asaf Avidan, 2002, 55’
DOWNSIDE-UP, re?. Ron Nadel, Ronen Dzurat, 2004, 1’49’
LAHALOM LIRKOM LIFROM, re?. Osi Wald, Itay Frumin, 2004, 55’
ARKANOID, re?. Uri Alonim, Paz Drimer, Moshe Servatka, 2004, 1’12’
NO TITLE, re?. Gali Adelbaum, 2003, 44’
NAD-NED, re?. Alon Boroda, Lihi Asher, 2004, 55’

Klasyczna:
KARTIS BIKUR, re?. Ariel Belinco, 2004, 43’
WATER IS LIFE, re?. Alon Boroda, 2004, 46’
DUCKS, re?. Uri Kranot, 2001, 3’59’
LIFE INSURANCE, re?. Roy Idan, 2005, 6’23’
MAN’S BEST FRIENDS, re?. Guy Witzman, 2005, 5’40’
SAMURAI HOME VIDEO, re?. Alon Boroda, 2004, 29’
A DREAM IN TWO CHAPTERS, re?. Michael Faust, 2004, 1’57’
CLARA, re?. Shoshi Deutch, 2005, 2’11’
SHOSHKE’S SHOW, re?. Yaara Gotlieb, 2004, 4’27’
STRANGER, re?. Alon Boroda, 2004, 2’

Flash:
EIN BICHLAL YEUSH BAOLAM, re?. Osi Wald, 2005, 1’45’’
I LIKE CHINESE, re?. Osi Wald, 2005, 57’’
WORDS, re?. Shani Chen Gurevitch, 2004, 2’23’’
THE HEART, re?. Asaf Avidan, 2003, 3’17’’
PROPORTIONS, re?. Shira Korach, Avrik Berman, 2004, 2’
CAKE, re?. Shani Chen Gurevitch, 2004, 2’41’’

3D:
UMB, re?. Liron Damir, 2005, 3’55’’
A BARK INTO DARK, re?. Amit Reisberg, Mois Cohen, 2005, 6’07’’
CRACK IN THE ICE, re?. Damon Levinsky, Ron Nadel, 2005, 2’43’’
SMILE, re?. Noam Abta, Yuval Markovitch, 2005, 6’49’

Bilety: 10 z? (ulgowe) i 12 z? (normalne).
Rezerwacje biletów prowadzi kasa CSW, kontakt: info@csw.art.pl lub (022) 628 12 71 w. 135.

<poprzednia strona.



transmisje online zapewnia StreamOnline
kubasto.com