TEMPS D’IMAGES: Filmy ARTE „Cartes Postales (Pocztówki)”
Choreografia: Raimund Hoghe
Tancerze: Lorenzo de Brabandère i Raimund Hoghe
Obecno?? Hogue’a , ucznia Piny Bausch, jest sama w sobie wyj?tkowa: ma?e garbate cia?o, pi?kna twarz, precyzyjna gestykulacja. „Cartes Postales” to duet dwóch tancerzy, których dialog przedstawiony jest w formie ta?czonych pocztówek w towarzystwie nostalgicznej muzyki Meliny Mercouri, Sophie Loren, Jacques’a Brela, Gluck oraz Mahlera.
”One Flat Thing Reproduced”
Choreografia: William Forsythe
Re?yseria: Thierry De Mey
Ameryka?ski choreograf William Forsythe we wspó?pracy z re?yserem filmów ta?ca Thierrym De Mey stworzyli teatr perfekcyjnie zorganizowanego chaosu. „One Flat Thing Reproduced” to sztuka teatralna dla 14 tancerzy i 20 sto?ów. Spektakl perfekcyjnie oscyluje pomi?dzy nieporz?dkiem i symetri?. Elektryczne i elastyczne cia?a wykonawców zapowiadaj? kolejny etap w rewolucji konwencjonalnego baletu.
”Al Andalus”
Choreografia i realizacja: Blanca Li
Znacz?ca posta? ta?ca europejskiego, Blanca Li, jest artystk? – kameleonem. Pojawia si? w filmach, re?yseruje opery, tworzy spektakle czerpi?ce z kabaretu i tradycyjnego teatru. Upomina si? o nowoczesno?? i j? o?miesza. ?rodkiem wyrazu Li zawsze pozostaje cia?o. „Al Andalus” sk?adaj?cy si? z trzech cz??ci: Nana i Lila, Canciones populares oraz Sylwetka – stanowi manifest artystki w formie mozaiki flamenco.
„Körper (Cia?a)”
Re?yseria i choreografia: Sasha Waltz
Sasha Waltz w swoich artystycznych poszukiwaniach odwo?uje si? do tradycji, w której najwa?niejszy jest cz?owiek i to co w nim nie poznane. W spektaklu „Korper” Waltz na przemian zmys?owo i brutalnie opowiada o cielesno?ci. Pokazuje, w jaki sposób traktowana jest nasza fizyczno?? odnosz?c si? zarówno do historii, jak i wspó?czesno?ci.
poprzednia strona.
|